Sunday 17 May 2015

Pam Susu

Cerita tentang pam susu, saya ada beberapa buah pam susu. Bukan berniat nak beli banyak-banyak pam. Tapi mencari yang serasi.

Pam pertama saya adalah pam manual Medela Harmony. Kalau diikutkan, pam ini saya hanya pakai kurang dari lima kali. Pam Medela Harmony ini saya beli secara online sebelum kelahiran anak sulung saya, Nurshasha Humaira. Kenapa saya tak guna? Kesimpulan yang saya dapat buat adalah kurang ilmu. Bila pam susu keluar setakat menitik-nitik, saya simpulkan yang susu saya sikit.Tak mungkin cukup untuk anak saya yang agak besar, lahirnya seberat 3.75kg. Pam ini saya jual kepada isteri seorang teman lama saya dan suami pada harga RM 60.00. Semoga ia masih bermanfaat kepada si pemakainya.

Pam kedua saya adalah Pam Spectra 3. Pam ini saya beli semasa Moms and Baby Expo di Mid Valley sewaktu sarat mengandung anak kedua. Waktu itu memang berkobar-kobar semangat untuk menyusu anak kedua yang bakal dilahirkan. Spectra 3 berkhidmat untuk tempoh yang singkat sahaja.Dalam tempoh berpantang anak kedua saya, motor pam spectra saya dimasuki susu. Maka teruslah dihantar ke pusat servis.Tapi selepas diservis, prestasi pam tersebut tetap mengecewakan.

Semasa pam Spectra diservis,saya nekad membeli pam baru Rumble Tuff Duo. Dari segi prestasi agak tidak mengecewakan.

 


No comments:

Post a Comment